سئو چیست

سئو (SEO) و مزایای آن چیست؟! معرفی 0 تا 100 سئو

سئو مخفف Search Engine Optimization یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (مانند Google یا Bing) است.

احتمالا برای شما به دفعات مکرر پیش آمده است که یک واژه را در موتورهای جستجویی مانند گوگل سرچ کنید. اما چرا بعضی سایت ها بالاتر از بقیه نشان داده می شوند؟ علت آن یک کلمه است: "سئو"!


هر وبسایت دارای یک امتیاز سئو است، موتورهایی جستجو مانند گوگل، سایت هایی را بالاتر به مخاطبانشان نشان می دهند که امتیاز سئوی آن ها بالاتر است.


سئو یک امتیاز است که هر سایتی با توجه به یک سری فاکتورها، این امتیاز را از بین 0 تا 100 کسب می کند و هر سایتی که امتیاز سئوی بالاتری داشته باشد، توسط گوگل معتبر تر شناخته می شود و بالاتر از رقبا نمایش داده می شود. برخی ابزار ها وجود دارند که به صورت آنلاین این امتیاز را محاسبه میکنند و در اختیار کاربر قرار می دهند. شما عزیزان می توانید لیست این ابزار ها را این لینک مشاهده کنید.

شاید در تبلیغات متخلف واژه "سئو تضمینی" را شنیده باشید، سئو چیزی نیست که یک بار اول کار انجام شود و بعد به فراموشی سپرده شود! سئوی سایت باید مدام بهینه سازی شود و مدام رقبا را تحلیل کنید تا بتوانید با توجه به رخداد های جدید و تجربه از گذشته، تغییری در سئوی سایت خود انجام بدهید تا سئوی سایتتان بهینه تر شود و سایتتان در نتایج جستجو، بالاتر از رقبا نمایش داده شود.


مزایای داشتن سئوی قوی:

از جمله فاکتور هایی که می تواند سئوی یک سایت را قوی کند، میزان بازدید سایت، میزان خوب بودن کلمات کلیدی، قدمت سایت و ... است. این موارد را می توانید به طور کاملا مفصل از اینجا بخوانید.

شما با سئو کردن سایت خود و قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری تان در وب سایت، موضوع سایتتان را به گوگل اعلام می کنید. گوگل هم سایت شما را به رسمیت شناخته و به جستجوگران نشان خواهد داد.


برای داشتن سئوی قوی چه اقدامی انجام دهم؟

از آنجایی که سئو یک مبحث کاملا تخصصی است. کوچکترین اشتباه در سئو کردن یک سایت می تواند حتی نتیجه منفی نیز به همراه داشته باشد. پیشنهاد می کنیم بهینه سازی سئوی سایت خودتان را به متخصصین این حوزه بسپارید. گرچه خودتان هم می توانید با مشاهده دوره های آموزشی، فاکتور هایی که در سئوی سایتتان موثر هست را بهبود ببخشید. مثلا می توانید کلید واژه هایی که فکر می کنید مناسب سایتتان است را در تگ مربوطه در سورس کد سایتتان قرار دهید.

توجه داشته باشید که قواعد سئو هم باید داخل کد سایت رعایت شود (مثلا صفحات سایت عنوان داشته باشد و از کلمات کلیدی مناسبی استفاده شود) و هم سایت شما باید ویژگی های کلی خوبی داشته باشد (مثلا قدمت و میزان بازدید خوبی داشته باشد).


می توان سایت از قبل زده شده را سئو کرد؟

بله! هر نوع سایتی قابلیت این را دارد که سئویش بهینه شود. برای این کار نیاز به سورس کد آن سایت است.


برای سفارش سئو روی دکمه زیر کلیک کنید👇


سفارش فوری سئو


تماس