انواع سئو

سئوی داخل کد چیست و چه تفاوتی با سئوی خارج از کد دارد؟

سئو دو نوع دارد، داخل کد و خارج کد. اما این به چه معنی است؟ این بلاگ را دنبال کنید تا با جزییات هر کدام از آن ها آشنا شوید.

به طور کلی سئوی داخل کد، یک سری قواعد است که توسعه دهنده یک وبسایت باید در هنگام توسعه رعایت کند. اما سئوی خارج از کد، هر گونه عاملی است که برنامه نویس سایت در آن دخالتی ندارد. مثل میزان بازدید سایت و قدمت سایت.


سئوی داخل کد:

1_ کلمات کلیدی: هر سایت باید یک سری کلمات کلیدی داشته باشد که معرف حوزه فعالیت آن سایت باشد. این کلید واژه ها باید در داخل متا تگ ها در کد سایت تعریف شوند. به عنوان مثال یک سایت فروش عسل را در نظر بگیرید. کلید واژه هایی همچون: "عسل" و "خرید عسل" و "سفارش عسل" و ... باید در داخل کد تعریف شوند تا موتور های جستجو بدانند که حوزه کلی این سایت چیست.

2_ توضیح سایت: یک فاکتور دیگر در متا تگ های سایت، توضیح سایت یا همان Description است. در داخل این تگ باید در حد 2 یا 3 جمله یک توضیح اجمالی که معرف سایتتان است بنویسید.

3_ عنوان صفحات: هر صفحه از سایت باید عنوان (Title) داشته باشد. به عنوان مثال صفحه ای که لیست محصولات در آن نمایس داده می شود بهتر است عنوان "لیست محصولات سایت فلان" را داشته باشد.

4_ تگ H1 تا H6: این تگ ها یک نوع تگ html هستند که باید به ترتیب در صفحات سایت قرار داده شوند. هر چه از H1 به H6 نزدیک تر می شویم، محتوا کوچک تر و جزیی تر می شود. H1 را می توان همان عنوان صفحه در نظر گرفت و H6 را توضیح صفحه در زیرشاخه ششم.

5_ آیکن های شبکه های اجتماعی: عاملی که خیلی بر سئوی داخل کد تاثیر دارد، آیکن های شبکه ای اجتماعی (مانند اینستاگرام و فیس بوک و ...) می باشد. بهتر است این آیکن ها در بخش فوتر قرار بگیرند تا بازدید کنندگان سایت بتوانند با صاحب سایت در شبکه های اجتماعی نیز ارتباط برقرار کنند.

6_ تعداد کلمات سایت: تعداد کلمات یک صفحه از سایت باید حداقل 500 کلمه (در برخی موارد 800 کلمه) باشد تا موتور های جستجو آن صفحه را از نظر محتوای مناسب قوی بدانند.

7_ توضیح داشتن عکس ها: توضیح یا همان alt داشتن هر عکس بسیار مهم است. وقتی عکسی را در سایتتان به کار می برید، توسط alt یک توضیح مختصر برای آن بنویسید تا موتور های جستجو متوجه شوند که این عکس در چه زمینه ای است.

8_ عدم استفاده از inline-css: بهتر است در صفحات سایت به جای استفاده از inline-css، از کلاس های css استفاده شود.

9_ تعداد فایل های css و جاوااسکریپت: بهتر است برای توسعه یک صفحه از سایتتان، از تعداد کمتری فایل css و جاوااسکریپت استفاده کنید. همچنین می توانید این فایل ها را minify کنید تا حجم کمتری داشته باشند.

و ...


سئوی خارج کد:

1_ قدمت سایت: هر چه قدمت یک سایت بیشتر باشد، آن سایت نزد موتور های جستجو معتبر تر است.

1_ بازدید سایت: هر چه میزان بازدید یک سایت و تعداد کاربران یک سایت بیشتر باشد، آن سایت نزد موتور های جستجو معتبر تر است. وبسایت Alexa، میزان بازدید کنندگان سایت و رتبه سایت از لحاظ بازدید را محاسبه و اعلام می کند. توجه داشته باشید که این سایت با فیلترشکن باز می شود.

3_ سرعت Load شدن سایت: اگر از سرور های قوی تر و گران تر برای میزبانی از سایتتان استفاده کنید، مدت زمانی که طول می کشد تا سایت اصطلاحا بالا بیاد سریع تر می شود. این عامل یکی از مهم ترین فاکتو ها برای داشتن سئوی قوی است.

4_ داشتن sitemap: نقشه سایت یا همان sitemap، یک فایل است که صفحات یک سایت در آن به ترتیب اهمیت لیست شده اند. داشتن این فایل برای سئو بسیار مهم است.

5_ دامنه سایت: اسمی که برای دامنه سایت خود انتخاب می کنید باید به حوزه فعالیت سایت بیاید. موتور های جستجو به راحتی متوجه این قضیه می شوند.

6_ بک لینک و رپورتاژ: بک لینک یعنی سایت های دیگر به سایت شما ارجاع داشته باشند و رپورتاژ یعنی در یک سایت دیگر مقاله درباره سایت شما قرار داده شده باشد. هر چه تعداد بک لینک سایت شما بیشتر باشد سایت شما معتبر تر است.

و عوامل دیگر مانند Domain Authority و Spam Score و ... که بسیار تخصصی هستند و در این مقاله نمی گنجند.


برای سفارش سئو روی دکمه زیر کلیک کنید👇


سفارش فوری سئو


تماس